Довідкова інформація про стан співробітництва з Європейською конференцією цивільної авіації (ЄКЦА)

Європейська конференція цивільної авіації (ЄКЦА) заснована у Страсбурзі у 1955 році згідно з ініціативою Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) та  Ради Європи.    
    ЄКЦА керується Статутом, прийнятим із внесеними до нього змінами у 1994 році, та Правилами й Процедурами.
    Головною метою ЄКЦА є розвиток безпечної, ефективної та життєздатної системи європейського повітряного транспорту, досягнення координації та співробітництва у рамках галузі між країнами-членами, тісне співробітництво з ІКАО.
    На цей час членами ЄКЦА є 44 країни  – Албанія, Австрія, Азербайджан, Вірменія, Бельгія, Болгарія, Боснія і Герцеговина, Грузія, Греція, Македонія, Угорщина, Данія, Ірландія, Ісландія, Іспанія, Італія, Кіпр, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Молдова, Монако, Нідерланди, Німеччина, Норвегія, Польща, Португалія, Румунія, Сан Марино, Сербія, Словаччина, Словенія, Сполучене Королівство, Туреччина, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Швейцарія, Швеція, Естонія, Україна, Чорногорія.     Штаб-квартира ЄКЦА розташована у Парижі (Франція) поряд з  Європейським та Північно-Атлантичним бюро ІКАО.
 Президент ЄКЦА – п. Каталін Раду (Генеральний директор цивільної авіації Румунії).
 Виконавчий секретар ЄКЦА – п. Сальваторе С’яччітано (на посаді Виконавчого секретаря ЄКЦА з 01.12.2010).
Віце – Президенти:
п. Патрік Ганділь (Генеральний директор цивільної авіації Франції);
п. Джонатан Мур (Генеральний директор цивільної авіації Великобританії);
Методи і форми роботи.
     Найвищий орган організації - Пленарна сесія (скликається один раз на три роки для розгляду програми роботи та прийняття основних рішень у сфері регіональної авіаційної політики, обрання Президента ЄКЦА, ухвалення бюджету на 3 роки). Для прийняття особливо важливих рішень скликаються позачергові спеціальні сесії.
Іншою формою робочих органів ЄКЦА є наради Генеральних директорів цивільної авіації країн-учасниць ЄКЦА, які здійснюються 3-4 рази на рік. За рішенням Генеральних директорів цивільної авіації, які згідно зі статутом ЄКЦА представляють свої країни у ЄКЦА, можуть створюватися різноманітні робочі групи, спеціальні комітети та групи експертів для вирішення конкретних нагальних завдань галузі.   
Робочі групи ЄКЦА вивчають проблемні питання у сфері перевантаження повітряного простору, економічної та аерополітичної діяльності, безпеки польотів, спрощення формальностей, авіаційної безпеки і кіберзагроз, функціонування аеропортів, захисту довкілля від наслідків авіаційної діяльності, економіки повітряного транспорту, прав авіапасажирів та здоров’я авіапасажирів, перешкод для розвитку галузі, готують спільні позиційні матеріали до нарад ІКАО.
       Координаційний Комітет ЄКЦА погоджує роботу 4-х постійних комітетів й нарад Генеральних директорів цивільної авіації, а також слідкує за фінансовою діяльністю ЄКЦА у міжсесійний період.
       Рішення ЄКЦА мають рекомендаційний характер.
       ЄКЦА приймає Резолюції та Заяви у галузі політики, котрі можуть включатися у національні правила кожної країни-члена ЄКЦА. Конференція також виступає у якості форуму для дискусій між Європейським та іншими регіонами світу, укладає міжнародні угоди, домовленості, меморандуми про взаєморозуміння, веде діалог з питань діяльності авіаційного транспорту з Єврокомісією, активно проводить європейську політику у своїх взаєминах з ІКАО, іншими регіональними організаціями цивільної авіації - LACAC, AFCAC, ACAC.
      Членство у ЄКЦА до 01.07.2009 було  передумовою для членства у JAA (Об’єднаних Авіаційних Властях), що до 01.07.2009 були  асоційованим членом ЄКЦА- підзвітним цій Організації та припинили свою діяльність внаслідок розширення компетенції Європейського Агентства з безпеки польотів (EASA) на сфери компетенції JAA та ЄВРОКОНТРОЛЮ (Європейській організації з безпеки аеронавігації). Наразі здійснюється співробітництво з JAA-TO – асоційованим органом ЄКЦА, що забезпечує підготовку авіаційних фахівців.
 Україну прийнято у члени ЄКЦА 15 грудня 1999 року за рішенням 23-ї Спеціальної Пленарної сесії (м. Париж) за результатами досягнення Україною  Критеріїв щодо набуття членства у цій організації, визначених Додатком до Статуту ЄКЦА від квітня 1994 року.
 Заявка на вступ була подана у червні 1996 року і набути членство стало можливим лише тоді, коли була створена єдина Державна адміністрація авіаційного транспорту (червень 1996), Україна приєдналася у червні 1997 року до Угоди про транзит при міжнародних повітряних сполученнях (м. Чикаго, 1944) (оформлено Указом Президента України від 04.06.1997 №490/97), були внесені зміни у Положення про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях (ухвалені постановою Кабінету Міністрів від 16.06.1998 №889 «Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993 №819»,  підписано Меморандум про взаєморозуміння між Міністерством транспорту України та ЄКЦА від 13.07.1999 (доручення КМУ від 12.07.1999 №15429/14).    
 Упродовж 1996-2012 років налагоджено і забезпечується активна співпраця з ЄКЦА, включаючи  участь  українських фахівців у регулярних нарадах та конференціях,  нарадах робочих груп EMTO, FAL , AVSEC, ANCAT,   підготовку спільних робочих документів та скоординовану загальноєвропейську позицію на Асамблеї, конференції та наради під егідою Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), що відображають позицію європейського регіону з  усіх питань авіаційної діяльності.
 Починаючи з 2001 року на території України (у травні 2001 р. у Києві, серпні 2002 р. та у серпні 2008 р. у Ялті) були проведені спеціальні наради Генеральних директорів цивільної авіації країн - членів ЄКЦА.
Українська сторона  активно використовує можливості нарад під егідою ЄКЦА, як найширшого за представленістю європейських країн форуму для обговорення нагальних питань.
Українською стороною підтримуються  регулярні програми ЄКЦА – Інтеграційна (Integration Programme), Аудиту за авіаційною безпекою (AVSEC Programme), з безпеки польотів (SAFA Programme).
Візити керівництва ЄКЦА в Україну
Починаючи з 1996 року,  Україну   періодично відвідували з робочими та офіційними візитами Президенти ЄКЦА (1997р. (п. Вал Егерс), 1998р. (п. Андре  Ауер), 2001- 2002р. (п. Альфредо Рома), 2008 р. (п. Л.Фонсека де Алмейда), у ході яких обговорювалися питання розвитку співробітництва.
        У період з 28 по 31 березня 2012 року Київ відвідали з візитом  Президент ЄКЦА – Генеральний директор цивільної авіації Румунії пан Каталін Раду та Виконавчий секретар ЄКЦА пан Сальваторе С’яччітано. Делегацію ЄКЦА було ознайомлено з основними досягненнями і здобутками авіаційної галузі України. Проведено зустрічі з представниками Державіасліжби України, Державного підприємства з обслуговування повітряного руху України, ДМА «Бориспіль», ДП «Антонов» та Національного авіаційного університету.  
    Україна - ЄКЦА
   Авіаційні фахівці України беруть участь у роботі спеціалізованих робочих груп ЄКЦА за напрямками безпеки польотів, здоров’я авіапасажирів, авіаційної безпеки, спрощення формальностей, охорони довкілля, юридичних аспектів авіаційної діяльності, стратегії Організації, спеціальних робочих групах (з розробки змін і керівних документів з авіаційної безпеки, кіберзагроз безпеці цивільної авіації, боротьбі з актами незаконного втручання в авіаційну діяльність).
          З числа українських громадян до  складу керівних органів ЄКЦА за рішенням 27-ої Пленарної сесії ЄКЦА (липень 2003 р., м. Страсбург) директора Укравіатрансу Максимова В.О. було обрано членом Координаційного Комітету ЄКЦА. Він обіймав цю посаду до 25.02.2005 (дати звільнення з посади директора Укравіатрансу) та був Відповідальним ЄКЦА за питання аеропортів та здоров’я авіапасажирів.
За рішенням 33-го Пленарного засідання ЄКЦА (липень 2012 р., м. Страсбург) голову Державіаслужби України Колісника А.А. було обрано до складу Координаційного Комітету ЄКЦА
        Важливим фактом тісного співробітництва була спільна підготовка Державіаслужби України та ЄКЦА до забезпечення найвищого рівня безпеки і готовності аеропортів  міст України, що  приймали Євро- 2012, до цієї події. На запит Української сторони фахівці ЄКЦА провели технічні аудити з авіаційної безпеки в а/п «Харків» (2011р.) та а/п «Львів» та «Донецьк» (у 2012 р.).





Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того,
щоб повідомити про це адміністратора сайту avia.gov.ua