Щодо вертолітних майданчиків для вертольотів літерних рейсів

На виконання протоколу наради з питання надання інформації щодо виконання літерних рейсів вертольотами на цивільних аеродромах України від 27 грудня 2011 р. робочою групою розроблено форму внесення поправки в АІР та інструкції з виконання польотів на аеродромах України.
Виконання злітно-посадкових операцій вертольотів літерних рейсів здійснюється на посадкові майданчики поблизу аеровокзалу (на пероні).
Умови виконання злітно-посадкових операцій вертольотів (тільки для вертольотів літерних рейсів) повинні бути прописані в ІВП аеродромів та опубліковано у збірнику аеронавігаційної інформації (АІР).
Облаштування місця посадки вертольоту на пероні необхідно виконати відповідно до вимог «Приложение 14. Том ІІ. Вертодромы». Місце приземлення вертольоту повинно бути відмарковано. Розпізнавальне маркування «Н» та маркування зони приземлення, наприклад: жовте коло діаметром 10м. Маркування рекомендується виконати з додаванням світловідображуючих кульок.
Поряд з площадкою приземлення необхідно встановити вітропокажчик з підсвіченням.
Процедури виконання злітно-посадкових операцій здійснюється згідно з Правилами польотів цивільних ПС у повітряному просторі України (наказ Міністерства інфраструктури України №478 від 28.10.2011). Посадка на перон виконується візуально. Під час злітно-посадкових операцій місця стоянки, що розташовані поряд з місцем приземлення вертольоту, повинні бути вільні від повітряних суден для забезпечення необхідного розміру зони FATO та безпечної відстані між вертольотом та перешкодами.

В Інструкції з виконання польотів в районі аеродрому необхідно внести такі дані та опублікувати в АІР України:
1. Зона посадки вертольотів (Розділ ІВП «Зони посадки вертольотів, передбаченої на аеродромі»).


Зразок (DOC 8126 ICAO)

1

Координати TLOF або координати порога FATO

Хвиля геоїда (бажано)

522226.98N 0315636.68E

30.0M/98.43FT

2

Перевищення TLOF та/або FATO

33М/109FT

3

Розміри TLOF та FATO, тип покриття, несуща спроможність, маркування

Прямокутник 30?30М(коло радіусом 20М), бетон, 12000/0,5, межа FATO/TLOF (жовта лінія) та біла літера Н в центрі кола

4

Дійсний пеленг FATO *)

123.25/303.25°

Напрямок зони вльоту TKOF:

125°GEO

305°GEO

або зазначити сектори зльоту/заходу на посадку

5

Оголошені наявні дистанції:

TODAH

RTODAH

LDAN

6

Вогні наближення та вогні FATO

Межа зони FATO


*) Примітка: З обов’язковим визначенням сектору заходу на посадку та зльоту для забезпечення здійснення злітно-посадкових операцій вертольотами літерних рейсів (рядок 4).
TLOF - touchdown and lift-off area
FATO - final approach and takeoff area
TKOF - take off

2. Перешкоди на аеродромі (Розділ ІВП «Аеродромні істотні (природні та штучні) перешкоди»)

Зразок (DOC 8126 ICAO)

Позначення перешкоди

Вид перешкоди

Місце розташування перешкоди

Перевищення/

відносна висота

Маркування/вид, колір

UKBB001

Terminal

building

522124.6N

0305452.1E

135/125M

Marked/red light

UKBB002

Hungar

522124.6N

0305452.1E

130/120M

NIL

UKBB002

Antenna

522124.6N

0305452.1E

140/130M

Marked/red light


Примітка: З метою заповнення таблиці необхідно виконати обстеження перешкод у зонах підходу/вильоту з урахуванням наступних умов;
• Максимальний нахил умовних площин обмеження перешкод у зоні підходів повинен бути не менше :
- за межами зони безпеки - 1:12,5 на відстані 245 м від її межі;
- у поперечному напрямку до лінії зльоту на відстані 45м від межі покриття – нахил нульовий.
• Розходження границі площини обмеження перешкод від межі зони безпеки у напрямку зльоту становить – 10% вдень; 15% вночі.
Експлуатант аеродрому має проаналізувати місцевість стосовно наявності перешкод в секторах зльоту та посадки вертольоту на відстані 1,5 км. від межі майданчика. У встановленому порядку внести дані щодо виявлених перешкод до ІВП з подальшою публікацією їх в АІР України.

3. В розділі ІВП «Умов і правил польотів» зазначити:
Виконання злітно-посадкових операцій на перон (зону посадки вертольотів) дозволяється тільки вертольотам літерних рейсів з льотно-технічними характеристиками класу 1 категорії А.
Процедури виконання злітно-посадкових операцій здійснюється згідно з Правилами польотів цивільних ПС у повітряному просторі України (наказ Міністерства інфраструктури України №478 від 28.10.2011). Посадка на перон виконується візуально. Під час злітно-посадкових операцій місця стоянки, що розташовані поряд з зоною посадки вертольотів, повинні бути вільні від повітряних суден для забезпечення необхідного розміру зони FATO та безпечної відстані між вертольотом та перешкодами.

Примітка: Для інших вертольотів повинні бути передбачені окремі зони посадки вертольотів або посадка/зліт здійснюються на ШЗПС за встановленими процедурами.

4. В розділі ІВП «Карти по аеродрому»
На картах аеродрому/вертодрому (ІСАО); картах стоянки/постановки на стоянку ПС (ІСАО); карта наземного аеродромного руху (ІСАО) позначити зони посадки вертольотів FATO/TLOF та нанести критичні перешкоди.








Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того,
щоб повідомити про це адміністратора сайту avia.gov.ua