Правилами видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 07.12.1998 р. № 486 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 29 грудня 1998 р. № 833/3273 встановлено вимоги до кандидатів на отримання свідоцтв та рейтингів, порядку сертифікації авіаційного персоналу, процедури видачі, внесення обмежень та вилучення свідоцтв, продовження терміну їх дії. Ці Правила втрачають свою чинність з 01.01.2022 року.
Заповніть форму Заяви про видачу свідоцтва члена екіпажу (Додаток 2 до пункту 12.2.2.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила
До заяви додаються:
- Копія першої сторінки паспорта громадянина України або копія паспорта громадянина України у формі ID - картки;
- копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон;
- кольорове фото розміром 3×4 см.
- сертифікаційний акт, що підтверджує результати іспитів з теоретичних дисциплін;
- сертифікат про проходження курсу підготовки за затвердженою програмою для видачі свідоцтва штурмана - оригінал та копію;
- сертифікат про проходження підготовки для ведення радіозв’язку та рівень володіння англійською мовою за шкалою ICAO - оригінал та копію;
- бланки звітів про проходження льотної та кваліфікаційної перевірки відповідного типу ПС;
- підтвердження проходження льотної підготовки в затвердженому навчальному закладі за затвердженою програмою;
- медичний сертифікат другого класу, виданий сертифікованим – оригінал та копію;
- документ про сплату державних послуг з видачі свідоцтв.
Копії зазначених документів мають бути засвідчені відміткою «Згідно з оригіналом» із зазначенням посади, підпису, прізвища та ініціалів особи.
Заява кандидатів про видачу свідоцтв, які є працівниками авіакомпаній або авіапідприємств, засвідчується посадовою особою та печаткою авіакомпанії або авіапідприємства.
Заяви приватних осіб про видачу свідоцтв засвідчуються посадовою особою структурного підрозділу Державіаслужби з видачі свідоцтв (кандидат надає оригінали та засвідчені копії документів, що підтверджують відомості, внесені в заяву).
Кандидат персонально відповідає за достовірність інформації, зазначеної в заяві. При виявленні недостовірної інформації, структурний підрозділ Державіаслужби з видачі свідоцтв може відмовити кандидату у видачі свідоцтва на визначений термін від 1 до 12 місяців.
Кандидат на отримання свідоцтва має право оскаржити дії Державіаслужби відповідно до чинного законодавства України.
Заповніть форму Заяви про продовження строку дії свідоцтва члена екіпажу (Додаток 19 до пункту 12.3.3.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила.
До заяви додаються:
- оригінал свідоцтва члена екіпажу з додатком до свідоцтва;
- копія чинного медичного сертифікату відповідному даному свідоцтву;
- копії результатів іспитів або відповідний комплексний іспит з теоретичних дисциплін;
- копія сертифіката (свідоцтва) про проходження підготовки з використання аварійно-рятувальних засобів;
- копія акту кваліфікаційної перевірки (по кожному типу ПС);
- копія акту сертифікаційної (льотної) перевірки (по кожному типу ПС);
- копія документа про рівень володіння англійською мовою за шкалою ІКАО (в разі необхідності);
- документи, щодо підтримання рейтингу інструктора (в разі необхідності).
Терміни дії свідоцтв установлюються пунктом 12.3. Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні:
12 місяців для свідоцтва штурмана
Встановлюється такий порядок початку строку дії свідоцтв:
Для свідоцтв штурмана - з дати видачі медичного сертифіката.
Заповніть форму Заяви про видачу свідоцтва члена екіпажу (Додаток 2 до пункту 12.2.2.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила.
До заяви додаються:
- Копія першої сторінки паспорта громадянина України або копія паспорта громадянина України у формі ID - картки;
- копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон;
- кольорове фото розміром 3×4 см.
- сертифікаційний акт, що підтверджує результати іспитів з теоретичних дисциплін;
- сертифікат про проходження курсу підготовки за затвердженою програмою для видачі свідоцтва бортінженера згідно вимог – оригінал та копію;
- сертифікат про проходження підготовки для ведення радіозв’язку (при наявності) - оригінал та копію;
- бланки звітів про проходження льотної та кваліфікаційної перевірки відповідного типу ПС;
- підтвердження проходження льотної підготовки в затвердженому навчальному закладі за затвердженою програмою
- медичний сертифікат другого класу, виданий сертифікованим центром – оригінал та копію;
- документ про сплату державних послуг з видачі свідоцтв
Копії зазначених документів мають бути засвідчені відміткою «Згідно з оригіналом» із зазначенням посади, підпису, прізвища та ініціалів особи.
Заява кандидатів про видачу свідоцтв, які є працівниками авіакомпаній або авіапідприємств, засвідчується посадовою особою та печаткою авіакомпанії або авіапідприємства.
Заяви приватних осіб про видачу свідоцтв засвідчуються посадовою особою структурного підрозділу Державіаслужби з видачі свідоцтв (кандидат надає оригінали та засвідчені копії документів, що підтверджують відомості, внесені в заяву).
Кандидат персонально відповідає за достовірність інформації, зазначеної в заяві. При виявленні недостовірної інформації, структурний підрозділ Державіаслужби з видачі свідоцтв може відмовити кандидату у видачі свідоцтва на визначений термін від 1 до 12 місяців.
Кандидат на отримання свідоцтва має право оскаржити дії Державіаслужби відповідно до чинного законодавства України.
Заповніть форму Заяви про продовження строку дії свідоцтва члена екіпажу (Додаток 19 до пункту 12.3.3.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила.
До заяви додаються:
- оригінал свідоцтва члена екіпажу з додатком до свідоцтва
- копія чинного медичного сертифікату відповідному даному свідоцтву
- копії результатів іспитів або відповідний комплексний іспит з теоретичних дисциплін;
- копія сертифіката (свідоцтва) про проходження підготовки з використання аварійно-рятувальних засобів;
- копія акту кваліфікаційної перевірки (по кожному типу ПС);
- копія акту сертифікаційної (льотної) перевірки (по кожному типу ПС);
- документи, щодо підтримання рейтингу інструктора (в разі необхідності).
Терміни дії свідоцтв установлюються пунктом 12.3. Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні:
12 місяців для свідоцтва бортінженера
Встановлюється такий порядок початку строку дії свідоцтв:
Для свідоцтв бортінженера - з дати видачі медичного сертифіката.
Заповніть форму Заяви про видачу свідоцтва члена екіпажу (Додаток 2 до пункту 12.2.2.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила
До заяви додаються:
- Копія першої сторінки паспорта громадянина України або копія паспорта громадянина України у формі ID - картки;
- копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон;
- кольорове фото розміром 3×4 см.
- сертифікаційний акт, що підтверджує результати іспитів з теоретичних дисциплін;
- сертифікат про проходження курсу підготовки за затвердженою програмою для видачі свідоцтва бортрадиста - оригінал та копію;
- сертифікат про проходження підготовки для ведення радіозв’язку та рівень володіння англійською мовою за шкалою ICAO - оригінал та копію;
- бланки звітів про проходження сертифікаційної та кваліфікаційної перевірки відповідно до типу ПС;
- підтвердження проходження льотної підготовки в затвердженому навчальному закладі за затвердженою програмою;
- медичний сертифікат другого класу, виданий сертифікованим центром – оригінал та копію;
- документ про сплату державних послуг з видачі свідоцтв.
Копії зазначених документів мають бути засвідчені відміткою «Згідно з оригіналом» із зазначенням посади, підпису, прізвища та ініціалів особи.
Заява кандидатів про видачу свідоцтв, які є працівниками авіакомпаній або авіапідприємств, засвідчується посадовою особою та печаткою авіакомпанії або авіапідприємства.
Заяви приватних осіб про видачу свідоцтв засвідчуються посадовою особою структурного підрозділу Державіаслужби з видачі свідоцтв (кандидат надає оригінали та засвідчені копії документів, що підтверджують відомості, внесені в заяву).
Кандидат персонально відповідає за достовірність інформації, зазначеної в заяві. При виявленні недостовірної інформації, структурний підрозділ Державіаслужби з видачі свідоцтв може відмовити кандидату у видачі свідоцтва на визначений термін від 1 до 12 місяців.
Кандидат на отримання свідоцтва має право оскаржити дії Державіаслужби відповідно до чинного законодавства України.
Заповніть форму Заяви про продовження строку дії свідоцтва члена екіпажу (Додаток 19 до пункту 12.3.3.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила.
До заяви додаються:
- оригінал свідоцтва члена екіпажу з додатком до свідоцтва;
- копія чинного медичного сертифікату відповідному даному свідоцтву
- копії результатів іспитів або відповідний комплексний іспит з теоретичних дисциплін;
- копія сертифіката (свідоцтва) про проходження підготовки з використання аварійно-рятувальних засобів;
- копія акту кваліфікаційної перевірки (по кожному типу/класу ПС);
- копія акту сертифікаційної (льотної) перевірки (по кожному типу/класу ПС);
- копія документа про рівень володіння англійською мовою за шкалою ІКАО (в разі необхідності);
- документи, щодо підтримання рейтингу інструктора (в разі необхідності).
Терміни дії свідоцтв установлюються пунктом 12.3. Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні:
12 місяців для свідоцтва бортрадиста
Встановлюється такий порядок початку строку дії свідоцтв:
Для свідоцтв бортрадиста - з дати видачі медичного сертифіката.
Заповніть форму Заяви про видачу свідоцтва члена екіпажу (Додаток 2 до пункту 12.2.2.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила.
До заяви додаються:
- Копія першої сторінки паспорта громадянина України або копія паспорта громадянина України у формі ID - картки;
- копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон;
- кольорове фото розміром 3×4 см.
- сертифікаційний акт, що підтверджує результати іспитів з теоретичних дисциплін;
- сертифікат про проходження курсу підготовки за затвердженою програмою для видачі свідоцтва бортоператора - оригінал та копію;
- сертифікат про підготовку з безпечного перевезення небезпечних вантажів (в разі необхідності) – оригінал та копію;
- медичний сертифікат другого класу, виданий сертифікованим центром;
- акт кваліфікаційної перевірки по кожному типу ПС;
- документ про сплату державних послуг з видачі свідоцтв.
Копії зазначених документів мають бути засвідчені відміткою «Згідно з оригіналом» із зазначенням посади, підпису, прізвища та ініціалів особи.
Заява кандидатів про видачу свідоцтв, які є працівниками авіакомпаній або авіапідприємств, засвідчується посадовою особою та печаткою авіакомпанії або авіапідприємства.
Заяви приватних осіб про видачу свідоцтв засвідчуються посадовою особою структурного підрозділу Державіаслужби з видачі свідоцтв (кандидат надає оригінали та засвідчені копії документів, що підтверджують відомості, внесені в заяву).
Кандидат персонально відповідає за достовірність інформації, зазначеної в заяві. При виявленні недостовірної інформації, структурний підрозділ Державіаслужби з видачі свідоцтв може відмовити кандидату у видачі свідоцтва на визначений термін від 1 до 12 місяців.
Кандидат на отримання свідоцтва має право оскаржити дії Державіаслужби відповідно до чинного законодавства України.
Заповніть форму Заяви про продовження строку дії свідоцтва члена екіпажу (Додаток 19 до пункту 12.3.3.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила.
До заяви додаються:
- оригінал свідоцтва з додатком до свідоцтва;
- копія чинного медичного сертифікату відповідному даному свідоцтву;
- копії результатів іспитів або відповідний комплексний іспит з теоретичних дисциплін;
- копія сертифіката (свідоцтва) про проходження підготовки з використання аварійно-рятувальних засобів;
- копія акту кваліфікаційної перевірки (по кожному типу ПС);
- сертифікат про підготовку з безпечного перевезення небезпечних вантажів (в разі необхідності) – оригінал та копію;
- документи, щодо підтримання рейтингу інструктора (в разі необхідності).
Терміни дії свідоцтв установлюються пунктом 12.3. Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні:
24 місяці для свідоцтва бортоператора
Встановлюється такий порядок початку строку дії свідоцтв:
Для свідоцтв бортоператора - з дати видачі медичного сертифіката.
Заповніть форму Заяви про видачу свідоцтва члена екіпажу (Додаток 2 до пункту 12.2.2.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила
До заяви додаються:
- копія першої сторінкипаспорта громадянина України або копія паспорта громадянина України у формі ID - картки
- копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон;
- кольорове фото розміром 3×4 см
- копія сертифікату або диплому про закінчення відповідної підготовки;
- сертифікаційний акт, що підтверджує результати іспитів з теоретичних дисциплін;
- акт перевірки практичних навичок
- наказ експлуатанта щодо типів повітряних суден, які дозволено обслуговувати власнику свідоцтва
- копії підтвердження, що кандидат працював два роки на одній або кількох посадах, зазначених у пунктах 1) - 3), за умови, що період служби в будь-якій із указаних нижче посад становить не менше одного року:
1) член льотного екіпажу ПС транспортної авіації;
2) метеоролог в організації, що забезпечує польоти ПС транспортної авіації;
3) диспетчер служби руху, або технічний керівник співробітників із забезпечення польотів або служби виконання польотів ПС транспортної авіації;
або один рік у якості співробітника, що надає допомогу в обслуговуванні польотів ПС транспортної авіації.
- документ про сплату державних послуг з видачі свідоцтв.
Копії зазначених документів мають бути засвідчені відміткою «Згідно з оригіналом» із зазначенням посади, підпису, прізвища та ініціалів особи.
Заява кандидатів про видачу свідоцтв, які є працівниками авіакомпаній або авіапідприємств, засвідчується посадовою особою та печаткою авіакомпанії або авіапідприємства.
Заяви приватних осіб про видачу свідоцтв засвідчуються посадовою особою структурного підрозділу Державіаслужби з видачі свідоцтв (кандидат надає оригінали та засвідчені копії документів, що підтверджують відомості, внесені в заяву).
Кандидат персонально відповідає за достовірність інформації, зазначеної в заяві. При виявленні недостовірної інформації, структурний підрозділ Державіаслужби з видачі свідоцтв може відмовити кандидату у видачі свідоцтва на визначений термін від 1 до 12 місяців.
Кандидат на отримання свідоцтва має право оскаржити дії Державіаслужби відповідно до чинного законодавства України.
Заповніть форму Заяви про продовження строку дії свідоцтва члена екіпажу (Додаток 19 до пункту 12.3.3.1 Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні) друкованими літерами за потребою використовуючи чорні або темно-сині чорнила
До заяви додаються:
- оригінал свідоцтва з додатком до свідоцтва
- копії результатів іспитів або відповідний комплексний іспит з теоретичних дисциплін;
- копія акту кваліфікаційної перевірки (по кожному типу/класу ПС)
- документ, що підтверджує виконання кваліфікаційного польоту в кабіні ПС/FFS протягом останніх 12 місяців
Терміни дії свідоцтв установлюються пунктом 12.3. Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні:
12 місяців для свідоцтва співробітника із забезпечення польотів
Встановлюється такий порядок початку строку дії свідоцтв:
Для свідоцтв співробітника із забезпечення польотів - з дати складання останнього іспиту.
Власник свідоцтва члена екіпажу ПС втрачає права, зазначені у пунктах II, XII, XIII свідоцтва, у разі:
- відсутності додаткової (тимчасової) частини свідоцтва;
- відсутності медичного сертифіката, термін дії якого не скінчився;
- закінчення терміну дії свідоцтва;
- наявності підчисток та виправлень у свідоцтві;
- втрати або крадіжки свідоцтва.
Під час переходу авіаційного спеціаліста цивільної авіації на іншу роботу або в разі звільнення за власним бажанням, станом здоров’я свідоцтво за ним зберігається.
Cвідоцтво члена екіпажу не може бути видане без отримання Державіаслужбою належної сплати державного збору. Сплата державного збору відбувається відповідно до Положення про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993р. № 819 зі змінами. Пунктом 21 додатку до Положення визначено, що за видачу свідоцтва авіаційного персоналу (дубліката) державний збір справляється за видачу документа (свідоцтва, сертифіката тощо) в розмірі 1,2 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Відповідно до Податкового кодексу України неоподатковуваний мінімум доходів громадян становить 17 гривень. Розмір державного збору за видачу свідоцтва авіаційного персоналу (дубліката) складає 20,40 грн.
Державний збір сплачується згідно рахунка-фактури, який оформлюється та видається суб’єкту авіаційної діяльності або його представнику.
Після оплати державного збору, необхідно надати підтвердження його оплати до відділу сертифікації персоналу з льотної експлуатації управління сертифікації персоналу департаменту льотної експлуатації.
Кандидату на отримання свідоцтва члена екіпажу необхідно надати Заяву та копії доказової документації до відділу сертифікації персоналу з льотної експлуатації управління сертифікації персоналу департаменту льотної експлуатації Державіаслужби на адресу:
- проспект Перемоги, буд. 14, кім. 1612, м. Київ, 01135.
- Режим роботи:
- понеділок – четвер: з 10:00 – 17:00
- обідня перерва 12:45 – 13:30
- п’ятниця: не прийомний день
- субота, неділя: вихідний.
Для отримання додаткових рекомендацій щодо надання заяви звертайтесь за наступними контактними номерами телефонів:
- (044) 351-56-85
- (044) 351-53-06