CORSIA

CORSIA (Carbon Offsetting Scheme for International Aviation) – система компенсації та скорочення викидів СО2 для міжнародної авіації.

Україна приймає добровільну участь у програмі CORSIA.

Наразі понад 100 країн  забезпечують участь у програмі CORSIA.

Держави-члени ІСАО, що мають експлуатантів повітряних суден, які виконують  міжнародні польоти, зобовязані   здійснювати функції моніторинга, звітності та верифікації (MRV) емісії СО2 від цих рейсів кожного року починаючи з 2019 року, незалежно від їх участі в CORSIA.

Пункт 5 резолюції А39-3 Асамблеї ІКАО постановляє запровадити глобальну схему ринкових заходів (РЗ) у вигляді Схеми компенсацій та скорочення вуглецевих викидів для міжнародної авіації (CORSIA) для розгляду будь-якого щорічного збільшення загальних викидів СО2 від міжнародної цивільної авіації (тобто польотів цивільної авіації, які відправляються від одної країни і прибувають в іншу країну) вище рівня 2020 року з урахуванням особливих обставин і відповідних можливостей.

Відповідно до  Резолюції Асамблеї ІКАО, середній рівень викидів СО2 від міжнародної авіації, охоплений схемою в період з 2019 по 2020 рік, є основою для вуглецево-нейтрального зростання з 2020 року, в порівнянні з яким порівнюються викиди в майбутньому. У будь-який рік з 2021 року, коли викиди CO2 від міжнародної авіації, охоплені схемою, перевищують середні базові викиди 2019 і 2020 років, ця різниця є компенсуючими потребами сектора в цьому році.

Етапи впровадження системи CORSIA

Базовий етап 2019 - 2020

моніторинг, звітність, верифікація

Експериментальний етап 2021 – 2023

розрахунок компенсації викидів експлуатантами ПС за період 2020 року або ж за конкретний рік – до вибору експлуатанта 2 варіанта

Перший етап 2024 – 2026

розрахунок для визначення вимог щодо компенсації викидів експлуатантами ПС за конкретний рік – тобто лише 1 варіант

Другий етап 2027 – 2035

(обов'язковий для всіх). Починаючий з 2030 року розмір емісії який підпадає компенсації, відповідний індивідуальний коефіцієнт складає не менше 20 %

Згідно з пунктом 10 резолюції А39-3 Асамблеї ІСАО визначається охоплення схеми на основі маршрутів між державами, маршрут буде охоплюватися схемою, якщо обидві держави, що з’єднують маршрут, беруть участь в схемі, аналогічним чином маршрути не будуть охоплюватися схемою, якщо одна або обидві держави, що з’єднують маршрут, не беруть участі в схемі.

Після того як участь держав і маршрути, що покриваються CORSIA, визначаються в конкретному році з 2021 року і встановлюються відповідні вимогам в даному році (тобто збільшені викидів понад середньої кількості викидів базової лінії в 2019 і 2020 роках), ці вимоги розподіляються між експлуатантами повітряних суден беручи участь в цій схемі, відповідно до формули, що міститься в пункті 11 резолюції Асамблеї.

Пункт 11 резолюції Асамблеї включає концепцію «динамічного підходу» для розподілу компенсуючих вимог, яка поступово переходить від використання 100-процентного секторального тарифу (і 0% -індивідуально) з 2021 по 2029 рік у бік використання індивідуальної ставки не менше 20 відсотків з 2030 до 2032 року, і щонайменше 70 відсотків від 2033 року до 2035 року. «Секторальний коефіцієнт» являє собою глобальний середній коефіцієнт зростання викидів в міжнародному авіаційному секторі за цей рік, в той час як «індивідуальна ставка» являє собою фактор росту окремих операторів викидів в даному році.

ХТО ПІДПАДАЄ ПІД ПРОГРАМУ CORSIA?

Повітряні судна з МТОМ більше 5700кг

Судна, які здійснюють міжнародні польоти

Експлуатант, що продукує більше ніж 10 000 тон СО2 щорічно

Крім польотів в гуманітарних, медичних та протипожежних цілях