CORSIA

CORSIA (Carbon Offsetting Scheme for International Aviation) – система компенсації та скорочення викидів СО2 для міжнародної авіації.

Україна приймає добровільну участь у програмі CORSIA.

Наразі понад 100 країн  забезпечують участь у програмі CORSIA.

Держави-члени ІСАО, що мають експлуатантів повітряних суден, які виконують  міжнародні польоти, зобовязані   здійснювати функції моніторинга, звітності та верифікації (MRV) емісії СО2 від цих рейсів кожного року починаючи з 2019 року, незалежно від їх участі в CORSIA.

Пункт 5 Резолюції А39-3 Асамблеї ІКАО постановляє запровадити глобальну схему ринкових заходів у вигляді Схеми компенсацій та скорочення вуглецевих викидів для міжнародної авіації (CORSIA) для розгляду будь-якого щорічного збільшення загальних викидів СО від міжнародної цивільної авіації (тобто польотів цивільної авіації, які відправляються від одної країни і прибувають в іншу країну) вище рівня 2020 року з урахуванням особливих обставин і відповідних можливостей.

Рада ІСАО на 220-й сесії у червні 2020 року розглянула проведений Комітетом із захисту навколишньої середовища від авіаперевезень (CAEP) аналіз впливу COVID-19 на конструктивні особливості CORSIA. У зв’язку з чим Рада вирішила, що на пілотному етапі викиди 2019 року будуть використовуватися для викидів 2020 року (тобто середній базовий викид СО2 буде прийматися на основі розрахунів емісї лише за 2019 рік).

Етапи впровадження системи CORSIA

Базовий етап: монітринг, звітність верифікація

Експериментальний та перший етап: вимоги про компенсацію застосовуватися до міжнародних рейсів між державами, які беруть участь в CORSIA

Другий етап: компенсаційні вимоги застосовуються до всіх держав-членів ІСАО.

Пункт 10 Резолюції А39-3 Асамблеї ІСАО визначає охоплення схеми на основі маршрутів між державами. Маршрут буде охоплюватися схемою, якщо обидві держави, що з’єднують маршрут, беруть участь в схемі, аналогічним чином маршрути не будуть охоплюватися схемою, якщо одна або обидві держави, що з’єднують маршрут, не беруть участі в схемі.

Пункт 11 Резолюції Асамблеї включає концепцію «динамічного підходу» для розподілу компенсуючих вимог, яка поступово переходить від використання 100% секторального тарифу (і 0% -індивідуально) з 2021 по 2029 рік у бік використання індивідуальної ставки не менше 20 % з 2030 до 2032 року, і щонайменше 70 %  від 2033 до 2035 року. «Секторальний коефіцієнт» являє собою глобальний середній коефіцієнт зростання викидів в міжнародному авіаційному секторі за цей рік, в той час як «індивідуальна ставка» являє собою фактор росту окремих операторів викидів в даному році.

 

Пункт 11 резолюції Асамблеї включає концепцію «динамічного підходу» для розподілу компенсуючих вимог, яка поступово переходить від використання 100-процентного секторального тарифу (і 0% -індивідуально) з 2021 по 2029 рік у бік використання індивідуальної ставки не менше 20 відсотків з 2030 до 2032 року, і щонайменше 70 відсотків від 2033 року до 2035 року. «Секторальний коефіцієнт» являє собою глобальний середній коефіцієнт зростання викидів в міжнародному авіаційному секторі за цей рік, в той час як «індивідуальна ставка» являє собою фактор росту окремих операторів викидів в даному році.

 

 

ХТО ПІДПАДАЄ ПІД ПРОГРАМУ CORSIA?

Повітряні судна з МТОМ більше 5700кг

Судна, які здійснюють міжнародні польоти

Експлуатант, що продукує більше ніж 10 000 тон СО2 щорічно

Крім польотів в гуманітарних, медичних та протипожежних цілях