Найбільш запитувана інформація

FAQ

Для отримання свідоцтва персоналу з технічного обслуговування повітряного судна, за наявності завершеної підготовки, яку компетентний орган визнав такою, яка відповідає рівневі кваліфікованого робітника в технічній галузі, необхідно мати: для категорії А та підкатегорій В1.2 і В1.4 – два роки, для категорії В2 і підкатегорій В1.1 і В1.3 – три роки практичного досвіду технічного обслуговування повітряного судна в експлуатації.

Чинними Правилами Part-66 не встановлено черговості підтвердження базових знань, отримання практичного досвіду та проходженням підготовки на тип повітряного судна.

Категорія A свідоцтва персоналу з технічного обслуговування повітряного судна надає його власникові право видавати сертифікати передачі до експлуатації після виконання незначного планового лінійного технічного обслуговування і усунення простих дефектів у межах робіт, спеціально зазначених в повноваженні. Сертифікаційні права обмежуються тими видами робіт, які виконуються особисто власником свідоцтва в організації, схваленій згідно з Part-145.

Згідно Правил сертифікації експлуатантів, що здійснюють експлуатацію цивільних повітряних суден (літаків) з метою виконання комерційних транспортних перевезень згідно з вимогами OPS 1, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05 липня 2010 року № 430, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 липня 2010 року за № 558/17853 постійно діюча комісія з питань сертифікації експлуатанта це комісія Державіаслужби України, що призначається головою Державіаслужби України для підгтовки та подання на затвердження голові Державіаслужби України рішень про видачу, припинення або анулювання дії сертифіката експлуатанта. Додатково зазначаємо, що в обов’язки комісії не покладено проведення перевірок авіакомпаній-перевізників.

Виконання польотів на надлегких повітряних суднах (НПС) (моторних), відповідаємо, що виконання польотів зі свідоцтвом пілота надлегкого повітряного судна (UL) дає право на виконання польотів на надлегких повітряних суднах, що обладнані силовою установкою, з максимальною сертифікованою злітною масою не вище 450 кг і, згідно з експлуатаційною документацією, мінімальною швидкістю звалювання у посадочній конфігурації не більше 65 км/год. Зазначаємо, що для виконання польотів на повітряному судні Аеропракт 22 необхідно мати кваліфікаційну відмітку класу «літак однодвигунний, поршневий (сухопутний) SEP(L)» та пройти перенавчання у сертифікованій навчальній організації за програмою відмінностей у класі.

Наступну інформацію щодо заборон та обмежень для польотів безпілотних повітряних суден (далі – БПС). Польоти БПС організовуються та здійснюються згідно з вимогами нормативно-правових актів України у галузі цивільної та державної авіації з дотриманням правил польотів у повітряному просторі України та «Правил використання повітряного простору України» (далі – Правила), затверджених спільним наказом Державної авіаційної служби України і Міністерства оборони України від 11.05.2018 за № 430/210 і зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14.09.2018 за № 1036/32508. Якщо польоти вашого БПС будуть проводитися в межах прямої видимості (VLOS) з максимальною висотою польоту не більше 50 метрів над земною поверхнею або 120 метрів над земною поверхнею поза межами CTR, AFIZ, ATCA, ATCZ, а швидкість польоту БПС не буде перевищувати 160 км / год, то відповідно до пункту 4 розділу II Правил, польоти БПС можуть виконуватися без отримання дозволів на використання повітряного простору при умові виконання наступних вимог: здійснення польотів без перетину державного кордону України та за межами зон з особливим режимом використання повітряного простору, що проходить уздовж державного кордону завширшки 25 кілометрів углиб території України; польоти виконуються поза межами встановлених зон заборон і обмежень використання повітряного простору; польоти виконуються не ближче 5 км від зовнішніх меж злітно-посадкових смуг аеродромів або не ближче 3 км від зовнішніх меж злітно-посадкової смуги ЗПМ/вертодромів, крім випадків узгодження з експлуатантом аеродрому / ЗПМ / вертодрому; польоти виконуються не ближче 500 м від пілотованих ПС; польоти не виконуються над: скупченням людей на відкритому просторі та над місцями щільної забудови; об’єктами (зонами), які визначені Міністерством оборони України, Міністерством інфраструктури України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною прикордонною службою України, Службою безпеки України, Національною поліцією України, Національною гвардією України, Державною фіскальною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Управлінням державної охорони України, іншими військовими формуваннями та правоохоронними структурами, утвореними відповідно до законів України, та відносно яких здійснюється охорона / державна охорона (за умови позначення території навколо цих об’єктів інформаційними знаками про заборону польотів безпілотних ПС та/або шляхом оприлюднення меж такої заборони), крім випадків виконання польотів за дозволом зазначених вище повноважних органів; польоти виконуються вище 50 м над статичними перешкодами на горизонтальній відстані не більше 100 м від таких перешкод на запит власника такого об’єкта; Згідно з Правилами, в інших випадках польоти безпілотних повітряних суден масою до 20 кг включно і всі польоти безпілотних повітряних суден масою більше 20 кг без виключення мають виконуватися у спеціально визначених зонах і маршрутах з поданням запиту на використання повітряного простору, отримання дозволів та умов використання повітряного простору. Якщо польоти безпілотного повітряного судна будуть виконуватися в межах встановлених зон заборон і обмежень використання повітряного простору або в межах зон з особливим режимом використання повітряного простору, для отримання дозволу на використання повітряного простору вам необхідно узгодити такі польоти. Графічну візуалізацію цих зон можна знайти на офіційному сайті Державної авіаційної служби України у рубриці «Безпілотні повітряні судна». Використання повітряного простору в межах опублікованих зон заборон та обмежень використання повітряного простору, крім зон обмежень польотів (UKR), потребує узгодження з суб’єктами, в інтересах яких встановлено такі зони. Узгодження використання повітряного простору в межах UKR зон необхідне лише у випадку їх активації. Інформацію щодо активації зазначених елементів структури повітряного простору можливо отримати в центрах ОрПР, які вказані в описі зони.

На сьогоднішній день ТОВ «Ротор України» має сертифікат відповідності кваліфікаційному рівню тренувального обладнання моделювання польоту Diamond DA-42 TDI, DSIM-DA42TDI-9205(FNPT II), для проведення відповідної підготовки льотного складу.

На даний час в реєстрі авіаційного персоналу зареєстровано біля 40 діючих свідоцтв жінок-пілотів, а саме: – Пілотів вільного аеростата – 7; – Пілотів планера – 5; – Пілотів надлегкого повітряного судна – 4; – Приватних та комерційних пілотів – 21. З цих жінок – пілотів 31 виконують обов’язки командира повітряного судна, є один пілот-інструктор. Також 5 других пілотів на літаках Boeing 737 та 1 на літаку L410. На даний час жінок-пілотів близько 1,3 % від загальної кількості пілотів. Стосовно військової авіації Державна авіаційна служба інформації не має.

Організація планування та виконання польотів БПС, наразі регулюється згідно з вимогами пунктів 3, 4 розділу ІІ, розділів V, VI та пункту 12 розділу Х Правил.

Обмеження використання повітряного простору України, зокрема здійснення польотів БПС, регулюється «Положенням про використання повітряного простору України» (далі – Положення), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2017 року № 954, та Правилами. Заборона та обмеження щодо використання повітряного простору встановлюється відповідно до вимог пунктів 30 – 36. Відповідно до вимог пункту 20 розділу III та пунктів 2 і 3 розділу X Правил, встановлення заборон ВПП здійснюється за параметрами місця, часу та висоти з таким розрахунком, щоби звести до мінімуму їх вплив на діяльність інших користувачів повітряного простору із забезпеченням безпеки та необхідного об’єму повітряного простору для виконання відповідної діяльності з ВПП. Заборони ВПП впроваджуються шляхом встановлення заборонених зон, які публікуються в документах аеронавігаційної інформації України. Порядок розроблення та встановлення заборон та обмежень повітряного простору України, визначається розділом Х Правил. Разом з тим, повідомляємо що за наявною інформацією встановлені наступні заборони та обмеження щодо використання повітряного простору: над морським портом міста Маріуполь, у зв’язку з проведенням антитерористичної операції/операції Об’єднаних сил, встановлено заборонену зону UKP36 ((500503N 0374513E 485500N 0361230E 473846N 0353706E 471448N 0354724E 465400N 0354700E 462230N 0361200E 460809N 0370518E 464700N 0373000E 465900N 0382000E 470642N 0381324E далі вздовж Держаного кордону до точки 500503N 0374513E); над портом Южний (Одеська область) встановлено заборонену зону UKP31, як над об’єктом підвищеної небезпеки, круг радіусом 2 кілометри з центром 463648N 0310138E; над портом міста Очаків, за поданням Генерального штабу Збройних Сил України, встановлено тимчасову зону обмеження польотiв радіусом 10 кілометрів з центром 463630N 0313300Е; над портом міста Одеса, за поданням Генерального штабу Збройних Сил України, встановлено тимчасову зону обмеження польотiв радіусом 10 кілометрів з центром 463100N 0304200E. Крім цього, графічні пояснення щодо постійно діючих заборон та обмежень використання повітряного простору України розміщено на офіційному сайті Державіаслужби у розділі «Безпілотні повітряні судна». Звертаємо Вашу увагу, що обмеження використання повітряного простору України можуть бути встановлені на тимчасовій основі. Оперативну інформацію щодо діючих заборон та обмежень можна отримати в Украероцентрі.

Реєстрація цивільного повітряного судна в Україні, тобто у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України, відбувається згідно вимог Авіаційних правил України, Частина 47 «Правила реєстрації цивільних повітряних суден в Україні», затверджених наказом Державної авіаційної служби України від 05 лютого 2019 року № 153, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2019 року за № 240/33211 (далі – Правила). Згідно положень частини першої статті 47 Повітряного кодексу України, на борту цивільного повітряного судна під час виконання польотів повинні бути наступні документи: – реєстраційне посвідчення повітряного судна; – сертифікат льотної придатності або дозвіл на виконання польотів; – повний перелік бортової документації, що визначається авіаційними правилами України.

переліку акредитованих закордонних авіаційних навчальних центрів та повідомляє: № Назва навчального закладу, адреса Номер сертифіката Термін дії в Україні 1 Helsim France FR.ATO .0039 31.10.2019 2 CAE ST7X359K,DK/ATO/005, GBR.ATO-0234 30.11.2019 3 Falcon Training Center FR.ATO.0015 31.12.2019 4 Bulgaria,Sofia BG/ATO-002 31.12.2019 5 FflightSafety New EASA.ATO.0012 31.12.2019 6 AirBaltic Riga,Latvia LVA.ATO.01 31.12.2019 7 Airbus Helicopters Training Service France FR.ATO.0009 31.12.2019 8 UAB”Aviacom” Vilnius, Lietva LT.ATO.025 31.12.2019 9 Bell Helicopter Textron,Texas EASA.ATO.0023 31.12.2019 10 UAB”BAA Training” Vilnius,Lietuva LT.ATO.004 31.12.2019 11 Suomen Ilmailuopisto Oy Finland FI ATO 2007 31.12.2019 12 Lufthansa Aviation Training ATO.0112 10.01.2017 31.01.2019 13 Turkish Airlines TR.ATO.027 31.12.2019 14 DRF Stiftung Luftrettung gemeinnutzige AGBO105 DE.ATO.054 31.12.2019 15 SIM SERVICES AND AVIATION SOLUTIONS FRANCE FR.ATO.0011 31.12.2019 16 Asian Aviation TC TR.ATO.024 31.12.2019 17 Aviation Academy Austria AT.ATO.106 31.12.2019 18 Pilotumokykla,Vilnius,Lietuva LT.ATO.007 31.12.2019 19 Czech Aviation Training Centre CZ.ATO.004 31.12.2019 20 FSC Netherlands NL-ATO-34/37 31.12.2019 21 Freebird Airlines Europe Ltd MLT.ATO.06 31.12.2019

дозволу на політ іноземного повітряного судна з території України та повідомляє про необхідність отримання дозволу на виконання такого польоту. Порядок отримання дозволів на виконання польотів визначено Правилами надання експлуатантам дозволів на виліт з аеропортів України та приліт до аеропортів України, затвердженими наказом Державіаслужби, Міністерства оборони України від 28 листопада 2005 року № 897/703, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2005 року за № 1572/11852, та опубліковано в збірнику аеронавігаційної інформації AIP Ukraine. Порядок отримання дозволів на виконання міжнародних нерегулярних польотів викладено у розділі GEN 1.2.3. AIP Ukraine.

Популярні пошукові запити

  • організації PART-147 в Україні
  • перелік службової інфрмації
  • 433
  • PART 145
  • RMD
  • АПУ
  • авіаційні правила щодо надання послуг з наземного обслуговування
  • Наказ 286 "Підтримання льотної придатності повітряних суден та авіаційних виробів, компонентів і обладнення
  • ПРАВИЛА сертифікації постачальників послуг з наземного обслуговування та умови доступу
  • Структура повітряного флоту авіапідприємств України