Відповідно до частини другої статті 103 Повітряного кодексу України (далі – Кодекс) та пункту 1 глави 1 розділу XV Авіаційних правил України «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу», затверджених наказом Державіаслужби від 26.11.2018 № 1239, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08.02.2019 за №141/33112 (далі – Авіаційні правила), положення щодо надання відповідного обслуговування у разі відмови в перевезенні, скасування або затримки рейсів застосовуються до пасажирів регулярних та чартерних рейсів і відповідальним за надання такого обслуговування є перевізник, з яким укладено договір на перевезення.
На чартерні та регулярні рейси повинні оформлюватись паперовий або електронний (маршрут-квитанція) Пасажирський квиток та багажна квитанція з доданням до них умов договору, відповідно до положень розділу ІІІ Авіаційних правил. Договір на перевезення укладається з кожним пасажиром окремо. У разі неналежного перевезення пасажира перевізник несе відповідальність за порушення прав пасажирів і повинен розглядати звернення та претензії з цих питань.
Положеннями розділу ХІІІ Кодексу та розділу XV Авіаційних правил передбачається відшкодування витрат, від яких перевізник не звільняється навіть у разі виплати компенсації за відмову у перевезенні чи скасуванні рейсу.
Також, відповідно до положень пункту 5 розділу XІV Авіаційних правил, український авіаперевізник повинен надавати до Державіаслужби інформацію про скасовані та затримані рейси, а саме: у разі затримки рейсу понад розумні строки або скасування рейсу український авіаперевізник не пізніше ніж через 12 годин після відправлення затриманого рейсу або прийняття рішення про скасування рейсу має повідомити Державіаслужбу щодо причин затримки (скасування) рейсу та обслуговування, яке було надане пасажирам під час такої затримки або скасування рейсу.
Зазначену інформацію необхідно направляти на адреси електронної пошти Iryna.Shevchuk@avia.gov.ua та Lyudmyla.Kurviakova@avia.gov.ua за рекомендованою формою:
Дата | |
Номер рейсу | |
Маршрут | |
Тип ПС | |
Бортовий номер | |
Кількість пасажирів (ADL, у тому числі CHD + INF) | |
Час затримки рейсу | |
Причина затримки рейсу | |
Надане обслуговування |
Інформація надається українськими авіаперевізниками, що здійснюють регулярні та чартерні рейси як міжнародні, так і в межах України.