Види аеропортової діяльності з наземного обслуговування,
які підлягають Сертифікації
- Наземне адміністрування в аеропорту (Ground administration at the airport)– послуги екіпажам, представникам авіакомпаній, представництвам та іншим суб’єктам в офісному обслуговуванні, зв’язку, взаєморозрахунках та інших послугах, пов’язаних із взаємодією в аеропорту (діяльність, яка забезпечує організацію та координацію процесу наземного обслуговування, замовлення послуг з наземного обслуговування, контроль за дотриманням технологічного графіку наземного обслуговування, виконання представницьких функцій, взаємодія з центральними органами влади від імені авіаперевізника.
- Забезпечення обслуговування пасажирів та багажу (Passenger and baggage handling) – діяльність, яка забезпечує реєстрацію та оформлення пасажирів, багажу на авіарейс та їх обслуговування в терміналах аеропорту.
- реєстрація пасажирів та оформлення багажу (passenger check–in and baggage facilities) – діяльність, яка забезпечує реєстрацію пасажирів та оформлення багажу на авіарейс, забезпечує видачу кожному пасажиру посадкового талону, наявність на багажу багажної ідентифікаційної бирки, перевірку відповідних документів у пасажирів.
- обслуговування пасажирів на приліт/виліт (passenger services for arrival and departure) – діяльність, яка забезпечує обслуговування усіх категорій пасажирів та їх багажу в терміналі аеропорту на виліт, приліт, в тому числі транзитних/трансферних пасажирів, обслуговування втраченого багажу, знайденого та пошкодженого багажу.
3) обробка багажу в сортувальній зоні (Baggage handling in sorting area) – діяльність, яка забезпечує комплектування та сортування багажу на авіарейс відповідно до напрямків, категорій, відповідно даних багажних бирок, класів обслуговування пасажирів та пунктів трансферу, обробка багажу за допомогою автоматизованої системи обробки багажу.
- Обслуговування на пероні та місцях стоянок ПС (Ground handling on ramp and parking stands) – діяльність, яка забезпечує обслуговування ПС на пероні та місцях стоянок по прильоту та перед вильотом, включає наступні види наземного обслуговування:
1) маршалінг ПС (marshalling) – діяльність, яка забезпечує зарулювання/вирулювання ПС на/з місця стоянки та комунікацію з екіпажем за допомогою стандартизованих сигналів;
2) паркування ПС (parking) – діяльність, яка забезпечує встановлення/прибирання колодок та конусів безпеки після/перед зарулювання/вирулювання ПС на/з місця стоянки;
3) зв’язок між місцем стоянки та кабіною екіпажу (ramp to flight deck communication) – діяльність, яка забезпечує зв’язок між наземним персоналом та кабіною екіпажу під час наземного обслуговування за допомогою спеціальної гарнітури;
4) обслуговування ПС з використанням наземного джерела електроживлення (ground power unit operations);
5) обслуговування ПС з використанням пристрою обігріву та охолодження (cooling and heating operations);
6) обслуговування ПС з використанням спецтехніки для обслуговування туалетів (toilet services operations);
7) обслуговування ПС з використанням спецтехніки для обслуговування систем водопостачання (water services operations)
8) обслуговування ПС з використанням установки повітряного запуску двигуна (air start unit operations);
9) обслуговування ПС з використанням установки зарядки стислим азотом (inflat gaseous oxygen operations);
10) обслуговування ПС з використанням установки заправки киснем (inflat nitrogen operations).
11) встановлення трапу/авіамоста (passengers stairs/air bridges) – діяльність, яка забезпечує встановлення/ прибирання трапу до/від ПС, управління авіамостами з метою забезпечення посадки/висадки на борт ПС пасажирів та членів екіпажу;
12) транспортування та завантаження/розвантаження багажу, вантажу/пошти (ramp transportation and loading/unloading of luggage, cargo/mail) – діяльність, яка забезпечує транспортування багажу, вантажу/пошти між пасажирськими, вантажними та поштовими терміналами та ПС, завантаження/розвантаження багажу, вантажу/пошти з/до ПС.
13) буксирування ПС (towing of aircraft) – діяльність, яка забезпечує не самохідне зарулювання/вирулювання ПС на/з місця стоянки, та не самохідне переміщення ПС в межах льотного поля.
14) послуги з прибирання ПС: внутрішнє прибирання ПС (internal cleaning);
15) послуги з прибираня ПС: зовнішня мийка ПС (external cleaning);
16) протикригова обробка ПС (aircraft de–icing/anti–icing) – діяльність, яка забезпечує зняття з поверхні ПС обледеніння, обробка поверхні ПС протикриговою рідиною, яка попереджує утворення обледеніння, перевірка стану поверхні ПС після протикригової оброки, зберігання протикригової рідини:
– протикригова обробка (de–icing/anti–icing);
– фінальна перевірка протикригової обробки (final check)
17) транспортування пасажирів від/до ПС (passenger transportation to/from aircraft) – діяльність, яка забезпечує перевезення пасажирів від/до ПС до/від терміналу, організація та контроль руху пасажирів, які йдуть пішки від /до ПС до/від терміналу.
18) постачання бортового харчування (catering services) – діяльність, яка забезпечує транспортування бортового харчування та його завантаження/ розвантаження до/з ПС.
19) центрування та контроль завантаження ПС (Weight and balance and load control) – діяльність, яка забезпечує розрахунок ваги та центрування ПС, підготовка відповідної документації, контроль завантаження ПС, передачу відповідної інформації, статусних повідомлень зацікавленим сторонам.
- Забезпечення обслуговування вантажів та пошти (Cargo and mail handling) – діяльність, яка забезпечує прийняття на зберігання, складське обслуговування, комплектування вантажу/пошти, які відправляється або надійшли повітряним транспортом, транспортування та завантаження/розвантаження вантажу/пошти до/з ПС, оформлення, обробка відповідної вантажно – супровідної документації.
1) складське обслуговування вантажу/пошти (cargo/mail warehouse handling) – діяльність, яка забезпечує прийняття на зберігання (до перевезення) вантажу/пошти, забезпечення зберігання відповідно до характеру вантажу, ведення обліку вантажу, оформлення, обробка відповідної вантажно-супровідної документації, видача вантажу для комплектування на авіарейс, прийняття на зберігання вантажу/пошти, які надійшли повітряним транспортом, інформування про статус вантажу вантажовідправників/вантажоодержувачів та авіаційних перевізників.
2) комплектування/розкомплектування вантажу/пошти (built–up/breakdown of cargo/mail) – діяльність, яка забезпечує комплектування вантажу/пошти, які відправляються навалом або в СЗП з урахуванням характеру вантажу, центрування ПС, вимог авіаційних перевізників відповідно до вантажно-супровідної документації, розкомплектування вантажу/пошти, які надійшли повітряним транспортом та передача їх на зберігання.
3) транспортування та завантаження/розвантаження вантажу/пошти з/до ПС (ramp transportation and loading/unloading of luggage, cargo/mail to from AC) – діяльність, яка забезпечує транспортування вантажу/пошти між вантажними, поштовими терміналами та ПС, завантаження/розвантаження вантажу/пошти з/до ПС.
- Авіапаливозабезпечення авіаційних перевезень і робіт (Air transportation provision by aviation fuel) – діяльність, яка забезпечує:
1) приймання, зберігання, підготовка до видачі, видача в паливозаправні засоби авіаційне паливо, авіаційне паливо з противодокристалізаційної присадкою та авіаційним бензином (acceptance, storage, preparation for delivery, delivery to fueling truck and equipment of aviation fuel, aviation fuel including with uncrystallized additives and avgas);
2). заправлення ПС авіаційним паливом, авіаційним паливом з противодокристалізаційної присадкою, та/або авіаційним бензином, забезпечення контролю якості авіаційного палива, та/або авіаційного бензину на всіх етапах, оформлення та перевірка відповідної документації (aircraft fueling with aviation fuel, aviation fuel including with uncrystallized additives and avgas).