Організація повітряного простору

Повітряний простір України та повітряний простір над відкритим морем, де відповідальність за обслуговування повітряного руху міжнародними договорами покладена на Україну, визначається та встановлюється відповідно до стандартів та рекомендованої практики ICAO, документів ЄВРОКОНТРОЛЮ, Повітряного Кодексу України, Положення про використання повітряного простору України та складається з таких структурних елементів:

  • 1 верхній район польотної інформації (UIR KYIV);
  • 5 районів польотної інформації (FIR Дніпропетровськ, FIR Київ, FIR Львів, FIR Одеса, FIR Сімферополь);
  • диспетчерські райони та зони (UTA, CTA, TMА, CTR), в яких надається обслуговування повітряного руху органами ОПР;
  • військові ТМА, CTR, в яких здійснюється управління повітряним рухом відомчими органами УПР;
  • аеродромні зони польотної інформації (AFIZ) – встановлюються для надання польотно-інформаційного та аварійного обслуговування на аеродромах AFIS;
  • зони аеродромного руху (ATZ) – встановлюються, як правило, для кожного ЗПМ;
  • маршрути ОПР, у тому числі спеціально виділені маршрути для перетинання державного кордону;
  • повітряний простір вільних маршрутів (FRA);
  • заборонені зони (P), зони обмеження польотів ( R), небезпечні зони (D), які встановлюються в районах, де польоти повітряних суден заборонено або обмежено;
  • учбові та тренувальні зони (T), які мають статус тимчасово відокремлених районів (TSA) або тимчасово зарезервованих районів (TRA);
  • зони з особливим режимом використання повітряного простору, які встановлено вздовж державного кордону та навколо заборонених зон.
Організація повітряного простору України
Організація повітряного простору України