Єдине європейське небо

Основним європейським інструментом планування та координації заходів є документ впровадження Єдиного європейського неба (ESSIP). Цей документ забезпечує комплексний погляд на наміри та стан виконання окремих уніфікованих для всієї європейської спільноти цілей та є механізмом для планування, моніторингу, звітування та періодичного оновлення, який має вже понад двадцятирічний досвід використання. Складовою частиною цього документу є документ впровадження Єдиного європейського неба в Україні (LSSIP), який є переліком задекларованих зобов’язань національних цивільних та військових уповноважених авіаційних органів, провайдерів аеронавігаційного обслуговування та експлуатантів аеропортів щодо впровадження Європейського плану організації повітряного руху (European ATM Master Plan), та, по суті, є стратегічним планом розвитку аеронавігаційної системи України.

Структурно документ складається з 6 частин, що містять національну структуру організації повітряного руху, повітряний рух та пропускну здатність, рекомендації щодо оформлення звіту ESSIP, опис національних проектів, процедури національної координації та стан впровадження цільових завдань ESSIP в Україні.

LSSIP охоплює наступні завдання:

  • Підвищення ефективності використання повітряного простору;
  • Підвищення рівня безпеки на злітно-посадковій смузі;
  • Впровадження механізму обміну даними, інструментами та процедурами для підтримки заходжень на посадку;
  • Впровадження підтримки TCAS II версії 7.1;
  • Впровадження електронної системи підтримки диспетчерів управління повітряним рухом;
  • Впровадження протоколу VoIP у системі обслуговування повітряного руху;
  • Впровадження розширеного управління потоками повітряного руху;
  • Створення електронної бази рельєфу та перешкод;
  • Забезпечення належної якості аеронавігаційних даних;
  • Впровадження типового протоколу передачі повідомлень;
  • Забезпечення взаємосумісності систем спостереження;
  • Впровадження P-RNAV;
  • Впровадження процедур APV;
  • Впровадження заходів з метою зменшення ризиків для користувачів повітряного простору.

Крім того, LSSIP включає цільові завдання для впровадження аеропортом Київ (Бориспіль).

Також слід зазначити, що цільові завдання LSSIP визначено одним з пріоритетів розвитку авіаційного транспорту відповідно до Транспортної стратегії України на період до 2020 року, схваленої розпорядженням КМУ від 20.10.2010 № 2174-р.

Більш детальна інформація на сайті http://www.eurocontrol.int/articles/lssip.