Проект SAFER-U досяг першого важливого етапу

В березні 2020 року проєкт SAFER-U (Розвиток авіаційної законодавчої бази України шляхом наближення до законодавства ЄС), який фінансується Європейським Союзом, відзначив свій перший рік. Проєкт був розпочатий у 2019 році з метою гармонізації авіаційної нормативно-правової бази України зі стандартами ЄС.

У перший рік реалізації проєкту експерти розпочали роботу з перевірки чинного, авіаційного законодавства України на відповідність нормам базових Регламентів Європейського агенства з безпеки польотів (EASA) 2018/1139, ЄС 965/2012 та ЄС 1178/2011. Експерти надали Державній авіаційній службі України (ДАСУ) вдосконалені процедури та чек-листи з питань льотної експлуатації та сертифікації льотного екіпажу. Нові процедури дозволять авіаційній індустрії відповідати європейським вимогам та посилити безпеку польотів пасажирів.

Нові процедури з питань сертифікації льотних екіпажів нададуть керівництва щодо видачі, відновлення та продовження авіаційних свідоцтв та сертифікатів, встановлених Part FCL Регламенту Комісії (ЄС) № 1178/2011 та Parts ARA (Вимоги уповноваженого органу для льотного екіпажу), CC (кабінного екіпажу) та ORA (Вимоги організації для льотного екіпажу) Регламенту Комісії (ЄС) № 290/2012.

Минулого року експерти проєкту розпочали роботу над  посиленням інституційної спроможності авіаційної влади України в сферах льотної експлуатації цивільних повітряних суден (OPS) та сертифікації льотного екіпажу цивільної авіації (FCL). Експерти розробили аналіз щодо потреб у персоналі та аналіз системи навчання і представили програму навчання для інспекторів. Ці документи допоможуть ДАСУ самостійно виконувати аналіз щодо чисельності персоналу в майбутньому та дозволять уповноваженому органу ефективно покладати обов’язки на своїх інспекторів, забезпечуючи виконання вимог відповідно до регламенту. Експерти також підготували процедуру планування нагляду за комерційною експлуатацією повітряного транспорту. Нові процедури запроваджують підхід нагляду, заснований на льотно-технічних характеристиках, з більшою гнучкістю для планування нагляду.

У січні проєкт провів перший семінар для експлуатантів комерційного повітряного транспорту щодо нового регламенту Європейського агенства з безпеки польотів (EASA) з питань обмеження польотного часу (FTL). Семінар ознайомив учасників з різницею між правилами FTL, існуючими в Україні, та новими стандартами EASA з FTL. Учасники мали змогу оцінити польотні інтервали своїх організацій, управління робочим графіком, компоновку кабіни та місця відпочинку відповідно до нових вимог EASA FTL.

«Перший рік проєкту SAFER-U є важливим етапом в регуляторній реформі цивільної авіації України.  Працюючи з нашими партнерами по консорціуму та з нашими колегами з Державної авіаційної служби України, ми прагнемо забезпечити успішне прийняття регламентів EASA», прокоментував Річард Добсон (Richard Dobson), менеджер коктракту SAFER-U.

Ескалація пандемії COVID-19 вплинула на проєктні заходи, заплановані в період з березня по серпень 2020 року. Консорціум вжив заходів відповідно до офіційних порад щодо обмеження або відкладення визначених діяльностей. З урахуванням обстановки, що склалася, ключові експерти проєкту продовжують працювати над діяльностями проєкту зі своїх місць проживання в Києві.

За додатковою інформацією звертайтесь до Стюарта Коатс (Stuart Coates), e-mail: stuart.coates@caa.co.uk, або за номером +44 330 138 2226.