Робочий семінар з питань сертифікації кабінного екіпажу
У жовтні 2021 року проєкт SAFER-U (Розвиток авіаційної законодавчої бази України шляхом наближення до законодавства ЄС) провів чотириденний робочий семінар для персоналу Державної авіаційної служби України (ДАСУ) з ознайомлення з європейськими вимогами щодо сертифікації кабінного екіпажу (CC).
На семінарі було розглянуто положення EASA Part-CC для забезпечення відповідності роботи українських кабінних екіпажів згідно з європейськими стандартами та обговорено питання відповідності атестації, виданої кабінному екіпажу в Україні, рівню атестації, що вимагається в EASA.
Під час семінару були обговорені всі положення Part-CC та надані практичні приклади їх застосування.
Поглиблений навчальний курс з питань системи управління безпекою польотів (SMS)
У листопаді 2021 року Саймон Робертс, експерт Управління цивільної авіації Великобританії (CAA UK) провів у Києві поглиблений курс з питань SMS для інспекторів ДАСУ, представників національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та представників авіаційної галузі. Цей тренінг був продовженням початкового навчання з SMS, проведеного в рамках проєкту раніше. Мета тренінгу полягала в наданні учасникам достатніх навичок, компетенції та впевненісті для оцінки ефективності SMS організації, використовуючи інструмент оцінки SMS та головні аспекти, на які слід звернути увагу при оцінці SMS.
Трінінговий курс з SMS
Стажування на робочому місці (OJT) з питань обмеження польотного часу (FTL)
Стажування на робочому місці (OJT) для інспекторів з льотної експлуатації та експлуатантів з питань обмеження польотного часу відбулося в листопаді 2021. OJT провів Дейв Кемпбелл, керівник стандартів з льотної експлуатації Управління цивільної авіації Великобританії (CAA UK). Інтенсивні дискусії та запитання учасників стажування сприяли практичному розумінню застосування регламенту з питань FTL. Наприкінці OJT для ознайомлення з новими методами аудиту та застосування європейських алгоритмів інспектори ДАСУ відвідали головний офіс АК SkyUp у Києві. Крім того, представники АК Bees під час зустрічі в офісі ДАСУ подали для ознайомлення та обговорення інспекторам проєкт нової схеми FTL , яку планують запровадити невдовзі.
Відвідування АК SkyUp
Тренінг з питань Part-MED
У вересні та листопаді 2021 року проєкт SAFER-U провів два 10-денні тренінги з питань Part-MED для авіа-медичних інспекторів Державної авіаційної служби України (ДАСУ) та представників авіамедичної галузі. Програма тренінгу для медичних експертів була розділена на дві частини. Під час першого тренінгу, який відбувся у вересні 2021 року, були роз’яснені вимоги Регламенту (ЄС) 1178/2011, Додаток IV (Part-MED), прийнятні та альтернативні засоби відповідності із акцентом на нормах, що застосовуються, загальних медичних концепціях та передовій практиці.
У листопаді 2021 року авіамедичними експертами авіаційної влади Іспанії (AESA) було проведено другий тренінг для персоналу ДАСУ та представників авіамедичної галузі України, який був присвячений ознайомленню учасників з європейськими вимогами до практики авіа-медичного експерта (AME), а також поглибленню концепцій, які були представлені під час першого тренінгу.
Головна мета другого тренінгу полягала в :
– Подальшому ознайомленні учасників з контекстом Part-MED та відповідними елементами Part-ARA та Part-ORA;
– Поясненні нових правил в авіаційній медицині;
– Наданні практичних прикладів діяльності, що проводять державні інспектори для моніторингу роботи авіамедичних центрів;
-Поясненні відповідальності, яку Україна отримає при набутті країн-членів EASA та вступу в силу нових правил;
Презентації тренінгів були розіслані учасникам заздалегідь для використання в їх подальшій роботі у якості довідкових документів для інспекторів ДАСУ, аеромедичних центрів та лікарів-практиків.
З початку реалізації проєкту в 2019 році, консорціум співпрацює з авіаційним регулятором України задля адаптації національних положень щодо льотної експлуатації та сертифікації льотного екіпажу згідно норм EASA.
Враховуючи те, що ДАСУ має намір перейти на нові правила до кінця 2021 року, метою цих заходів було надати персоналу ДАСУ та українській авіаційній галузі практичні поради щодо імплементації правил, пов’язаних із обмеженням польотного часу та з затвердженими навчальними організаціями в рамках правил щодо льотної експлуатації ПС і сертифікації льотного екіпажу.
«Оскільки наші партнери в Україні наближаються до переходу на правила ЄС щодо льотної експлуатації ПС та сертифікації льотного екіпажу, важливо, щоб ми надали персоналу ДАСУ та зацікавленим сторонам галузі правильні інструменти для забезпечення плавного переходу. Я хотів би подякувати нашим партнерам по консорціуму за їхню співпрацю та підтримку ДАСУ у напрямку безпечнішого та сталого розвитку авіаційної системи в Україні», прокоментував Річард Добсон, менеджер проєкту SAFER-U.
За додатковою інформацією звертайтесь до Стюарта Коатс (Stuart Coates), e-mail:stuart.coates@caa.co.uk або за телефоном: +44 330 138 2226.
Ця публікація була підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. ЇЇ зміст є виключною відповідальністю консорціуму трьох організацій: Міжнародного офісу Управління цивільної авіації Великобританії, Державного агентство з безпеки польотів та авіаційної безпеки Іспанії (AESA) та Міжнародного та іберо-американського фонду державного управління та громадської політики (FIIAPP), і не обов’язково відображає погляди Європейського Союза.