Публічний звіт керівника Державіаслужби

23 лютого відбувся публічний звіт голови Державної авіаційної служби Олександра Більчука.

В рамках заходу увага була зосереджена на інформації щодо показників діяльності авіаційної галузі України, міжнародного співробітництва відомства, роботи з удосконалення нормативно-правової бази, результатів аудиту Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) та пріоритетів роботи на 2018 рік.

Нижче наводимо текст виступу пана Більчука та презентацію діяльності відомства у 2017 році.

 

Дякую, пане Міністре!

Доброго дня, колеги!
Перш за все, хочу подякувати вам за інтерес до такої специфічної теми, як технічне регулювання авіаційної галузі. Якщо уявити собі айсберг, то його верхівка – десята частина – це те, що зазвичай пересічний громадянин знає про авіацію. Нові рейси, нові перевізники, ціни на квитки, якість обслуговування.
Проте сьогодні розмова буде про 90% айсбергу, що знаходяться під водою. Це саме те, чим займається Державна авіаційна служба, яку я очолюю майже 2 роки.

Технічне регулювання.

На слайді ви бачите не всі цифри, що стосуються суб’єктів авіаційної діяльності, але навіть вони дозволяють оцінити масштаб ринку.
Кілька слів про відомство в цілому. Зверніть увагу, більша частина наших працівників – не державні службовці, а державні інспектори. Професіонали, що задіяні у державному нагляді за безпекою авіації. Останній роки ринок стрімко зростав, відповідно збільшувалась кількість задач із безпеки авіації, що викликало зростання кількості співробітників ДАСУ.

Нагадаю, що наше фінансування йде із спеціального фонду (а не державного бюджету напряму). Наповнення фонду в минулому році становило 249,61 млн. грн. (це 105,1% до запланованих 237,55 млн. грн.).
Ці кошти витрачаються не тільки на утримання Державіаслужби, зарплати співробітникам, але й на щорічні внески України за участь у міжнародних авіаційних організаціях, на підтримання належного рівня безпеки польотів.

Я так часто повторюю слово «безпека» тому ще ключове поняття для авіації у всьому світі. Думаю ви знаєте, що за минулий рік у світі сталася найменша кількість авіакатастроф з жертвами. Зокрема в Україні у 5 катастрофах загинуло 8, а травмовано 7 осіб. Підкреслюю, що це сталося не на комерційних пасажирських перевезеннях.
Наступна інформація більш специфічна. Графік показує, як бачать нашу країну європейські інспектори з безпеки польотів, що перевіряють наші літаки у будь-якому аеропорті Європи. Чим менше показник, тим краще.

Якщо ми вже заговорили про міжнародну співпрацю, то минулий рік точно запам’ятається першим візитом президента Ради ІКАО пана Аліу до України та призначенням постійного представника нашої країни при ІКАО в Монреалі.
Досягнення міжнародних двосторонніх домовленостей щодо повітряного сполучення – це тривалий процес. Не все вдається одразу, проте ми рухаємось крок за кроком.
Провели двосторонні переговори з представниками Узбекистану, Туркменістану, Молдови. Узгодили фінальний текст угоди з Сербією. Запровадили one stop security з Ізраїлем.
Виконали всі необхідні внутрішньодержавні процедури та готові підписувати угоди про повітряне сполучення з Саудівською Аравією та Бахрейном.

Звичайно, надважливим для системи управління є аудит ІКАО, що відбувся у березні. Головне питання, яке ставили собі наші поважні колеги-аудитори – наскільки Україна дотримується стандартів та рекомендованої практики ІКАО? Це вимоги та стандарти однакові для цивільної авіації у всьому світі.
Приємно, що цей аудит ми пройшли без питань, що викликають значну стурбованості в області безпеки польотів. Хоча нам є над чим працювати і ця робота вже триває.

По суті, покращення рівня стандартів можливе через розробку та прийняття нормативно-правових документів: законів, регламентів, процедур, авіаційних правил.
В минулому році ми зробили, без зайвої скромності, визначний ривок. Врегульовані питання Державної програми авіаційної безпеки та функціонування нашого спеціалізованого фонду, затверджено положення про використання повітряного простору, ліцензійні умови для перевезень повітряним транспортом та кілька авіаційних правил.
Але особливий позитивний момент – це імплементація двох європейських регламентів. Для прикладу, новий документ, що базується на 139 регламенті, замінить старий радянський, яким користуються в процесі сертифікації аеродромів.

Ми не зупиняємось на досягнутому.

У поточному році маємо пройти аудит у сфері авіаційної безпеки, прийняти на належному рівні колег з усієї Європи та Північноатлантичного регіону на семінарі, продовжити роботу над протидією країні-агресору в частині нормалізації потоків повітряного руху у повітряному просторі відкритого моря (High seas) Чорного моря.
Плануємо імплементувати ще кілька європейських регламентів та удосконалити нормативну базу з найбільш нагальних питань, що викликали жваву дискусію, зокрема доступ до ринку наземного обслуговування.
Дякую!