SAFER-U проводить чотири семінари з питань регламенту щодо сертифікації льотного екіпажу в Україні

У квітні проєкт SAFER-U (Розвиток авіаційної законодавчої бази України шляхом наближення до законодавства ЄС) провів чотири робочих семінари, що включали: Задекларовані навчальні організації (DTO), Свідоцтва пілота легких повітряних суден (LAPL), пілота планера (SPL), пілота аеростата (BPL),  Управління змінами, Сертифікацію та нагляд за тренажерами відтворення умов польоту (FSTDs). Семінари були проведені для персоналу Державної авіаційної служби України (ДАСУ) та зацікавлених сторін авіаційної галузі.

 

Семінар з питань DTO провів Джон Вікенден (John Wickenden), інспектор з питань стандартів ліцензування з авіаційного підрозділу UK CAA. Під час семінару були представлені європейські вимоги, що регулюють кваліфікацію та експлуатацію DTO. Метою семінару було ознайомити інспекторів ДАСУ та представників української авіаційної індустрії з регуляторною системою ЄС, що стосується DTO, та надати імплементаційну підтримку органу влади та організаціям, які бажають відкрити DTO.

13 квітня Джастін Вілкокс (Justin Willcocks), інспектор з питань стандартів ліцензування з авіаційного підрозділу UK CAA, розпочав триденний робочий семінар, що охопив спеціальні вимоги ЄС щодо свідоцтва пілота легких повітряних суден (LAPL), пілота планера (SPL), пілота аеростата (BPL), які набули чинності в ЄС у 2020 році. Семінар надав ДАСУ та українській авіаційній індустрії огляд вимог стосовно видачі свідоцтв, прав власників свідоцтв, розширення та підтримання права виконання польотів.

З 19 квітня по 21 квітня Саймон Робертс (Simon Roberts), старший технічний експерт UK CAA, провів триденний семінар з управління змінами для ДАСУ. Метою цього семінару було ознайомити учасників із методологією оцінки, яка використовується для оцінки впливу будь-яких організаційних або експлуатаційних змін на безпеку. Під час семінару учасникам були надані практичні приклади проблем. Також учасники проаналізували процес оцінки ризиків.

Наприкінці квітня Даніель Канталехо де ла Мата (Daniel Cantalejo de la Mata), Луїс Торрес Рамон (Luis Torres Ramón), Нурія Переда Хіменес (Nuria Pereda Jiménez) та Карлос М. Артілес Альбельда (Carlos M. Artiles Albelda), інспектори цивільної авіації з Державного агентства з питань безпеки польотів та авіаційної безпеки Іспанії (AESA), провели триденний робочий семінар з питань сертифікації та нагляду за FSTD. Метою цього заходу було ознайомити учасників семінару з регламентом ЄС, який охоплює діяльність тренажерів, та надати учасникам огляд технології FSTD, що використовується в ЄС.

Тренажери, що використовуються в Україні, імітують літаки українського виробництва.  Експлуатанти західних літаків прводять підготовку екіпажів у навчальних центрах за межами України. Коли європейські норми будуть повністю впроваджені в Україні, українські схвалені навчальні організації можуть захотіти встановити та експлуатувати ті самі пристрої, які поширені в ЄС. Для більш чіткого розуміння інспекційної діяльності, пов’язаної з пристроями, що використовуються в ЄС, учасники розглянули практичні приклади для інспектування та моніторингу FSTD, що використовуються в ЄС.

З початку реалізації проєкту у 2019 році консорціум співпрацює з авіаційним регулятором України з метою адаптації національних положень з питань льотної експлуатації та сертифікації льотного екіпажу згідно норм EASA. Метою цих семінарів було надати співробітникам ДАСУ та українським зацікавленим сторонам огляд додаткових нормативних актів ЄС згідно з регламентом про сертифікацію льотного екіпажу.

Протягом квітня 101 представник взяв участь у семинарах. Учасники були розподілені на віртуальні класи із додатковими заходами безпеки для проведення безпечного навчання в умовах COVID-19.

За додатковою інформацією звертайтесь до Стюарт Коатс (Stuart Coates), e-mail: stuart.coates@caa.co.uk або за телефоном +44 330 138 2226.

Публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю  консорціума, який складається з трьох організацій: міжнародного офісу Управління цивільної авіації Великої Британії, Державного агентства з безпеки польотів та авіаційної безпеки Іспанії та Міжнародного та іберо-американського фонду державного управління та громадської політики: і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.