Виступ Олександра Більчука, Голови Державної авіаційної служби України на форумі «Велике будівництво: авіація та туризм»

Ми  зібрались сьогодні на масштабному форумі, присвяченому авіації.  Зроблю припущення, що ні у кого з учасників не викликає сумнівів, що Україна – авіаційна держава.

 

УКРАЇНА – УЧАСНИК ЄВРОПЕЙСЬКОГО АВІАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ.

Авіаційна держава – це не лише питання перевезень з точки А в точку Б.

Довгоочікуване підписання угоди про Спільний авіаційний простір, про яку ми так багато говоримо сьогодні, це перш за все розбудова в Україні такої системи правил, як і в Європейському Союзі. Правила не тільки у царині економіки перевезень та захисту прав пасажирів. Це десятки технічних регламентів, що стосуються правил сертифікації, підготовки персоналу, використання повітряного простору, різноманітних аспектів безпеки.

Поки українські пасажири насолоджуються розширенням географії перевезень та пропозиціями від нових авіакомпаній, нам, як регулятору, належить виконати величезну роботу по впровадженню цих регламентів в українську нормативно-правову базу. Ми готові.

Саме така кропітка і часто неочевидна робота зробить нашу державу повноправним учасником європейського авіаційного простору.

 

ПРОАКТИВНА ПОЗИЦІЯ НА МІЖНАРОДНІЙ АРЕНІ.

Така позиція передусім у робочих органах Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) та регіональних авіаційних організацій.

Вкрай важливо активізувати роботу над відкриттям Постійного представництва України при ІКАО.

Адже це участь наших експертів у спеціалізованих технічних майданчиках, можливість взяти на себе провідну роль у аеронавігації, безпеці авіації та екологічних питаннях, щоб гарантувати, що ІКАО враховує інтереси сектору цивільної авіації України та наших виробників.

З усіх авіаційних країн ми єдина, що не має такого представництва.

Участь у формуванні політики чи слідування порядку денному, який сформовано без нас? На моє переконання вибір є очевидним.

Теж стосується і питань двосторонніх відносин із країнами для лібералізації авіаційних перевезень. Україна має десятки міжурядових угод про повітряне сполучення і багато з них передбачають ті чи інші обмеження. Ми працюємо над вдосконаленням умов перевезень, прагнемо розширити географію перевезень та їх частоту, враховуючи інтереси ринку та попит. Додатково до тієї інформації, яку ви зараз бачите на слайді, у нас є 5 парафованих угод, які ще має бути підписано, та 12 проєктів угод.

 

НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Ігнорування новітніх технологій та глобальних трендів – пряма загроза для авіаційної держави.

Для ілюстрації цієї тези якнайкраще підходить цитата «Потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти хоча б удвічі швидше!»

Глобальна боротьба зі зміною клімату зачіпає і цивільну авіацію також. Нові вимоги змушують виробників працювати над більш ефективними літаками, двигунами із меншим рівнем шуму та емісії. Розвиваються технології альтернативних видів авіаційного палива. 43 аеропорти в світі пропонують для заправки альтернативні види палива, що вже було використано для виконання більш ніж 360 тисяч комерційних польотів.

Все це робить екологічні питання одними із пріоритетних для нас.

Ми маємо зберегти можливість подорожувати та насолоджуватися авіацією для наших нащадків.

Окрему увагу ми приділяємо і безпілотним повітряним суднам. І ринок підштовхує нас робити це ще швидше. Є запити від великих компаній щодо запровадження доставки такими безпілотниками, є успішні тестові польоти, є українські виробники. Справа зараз у розробці сучасного регулювання, що збалансує питання безпеки авіації та потенційні економічні вигоди, що принесе застосування дронів у різних сферах економіки.

Ми дуже розраховуємо на прийняття Верховною Радою законопроєкту 3716, що буде стартом для нової віхи у розвитку цього ринку.

 

Дякую вам за увагу!

Подорожуймо безпечно!